Czas jazdy: h
Temperatura: st. C
Suma podjazdów: m
Na rowerze: SJumper 29

Garda 2015; historia prawdziwa.

Sobota, 25 lipca 2015 · dodano: 02.08.2015 | Komentarze 3

Dzień zero.

Wszyscy mówią, że będzie dobrze, że miejscówka świetna, choć przereklamowana. 1000 km dojazdu można przeżyć. Pod domem zaczyna się autostrada i przed hotelem kończy. Może błędem jest, że na dojazd wybieramy sobotę?. W każdym razie jazda od Insbrucka w kierunku przełęczy a potem Bolzano to nieustająca przygoda z fizyką. Dokładnie jak w podręcznikowym przykładzie samochody jadą z prędkością pozwalającą na  kontrolowanie otoczenia bez zbędnego wysiłku. Można jechać szybko i w miarę bezpiecznie. Aż do momentu, gdy jakiś cykor (np. podczas wyjeżdżania z tunelu) naciśnie sobie hamulec zamiast zdjąć nogę z gazu. Następny też naciśnie, kolejny naciśnie mocniej, a czwarty już się zatrzyma. Właśnie czterech gości wyprodukowało korek. Zrobiło tak, ponieważ ... A  nieważne dlaczego. W całej Europie najwyraźniej nauka przedmiotów ścisłych to już przeżytek. Pewnie dlatego Włosi nie jeżdżą tą autostradą bo wiedzą, że Niemcy, Duńczycy i Holendrzy bawią się w korki na odcinku 168 kilometrów. Cała przyjemność przejechania 320 km drugiego etapu podróży zabrała prawie 7h. Do tego dokładamy remonty dróg od Cieszyna do Bolzano i taka podróż to "miud". Zeszłoroczna przeprawa przez Stelvio okazała się przy tym igraszką.